donderdag 1 januari 2015

Normaal

Zoals ik al eerder schreef, hang ik zo rond Sinterklaas al bijna tegen een zenuwinzinking aan...
Dan komen de kerstdagen nog en daarna hebben we oud en nieuw ook nog...
Vergeet ik nog te melden dat tussen Sinterklaas en de kerst mijn kinderen moe zijn.
Niet zomaar moe, maar heel erg moe!
En als mijn kinderen moe zijn, dan zijn ze meestal niet zo heel aardig...
Dan gaan ze meestal ook niet gewoon slapen als ze naar bed worden gebracht...
Dan kan Thomas ook nog maar weinig onthouden...

Waarschijnlijk  beschrijf ik hierboven het gros van alle kinderen.

Maar dat doet er niet af, dat ik ook moe ben.
En die zenuwinzinking snel dichter bij komt!

Waarschijnlijk beschrijf ik hierboven het gros van alle moeders.

Ik kan dan ook echt blij zijn dat ik nu mijn kerstboom weer mag opruimen!
Dat snoep en koek en andere ongezonde dingen nu weer buitenshuis zullen blijven.
Want op de een of andere manier krijgen mijn kinderen, van iedereen om ons heen, snoep en andere ongezonde dingen rond al die feestdagen. Die al ergens begin november beginnen.

2 januari ben ik meestal erg druk met opruimen.
Opruimen in huis en meteen ook in mijn hoofd.
Weg met die zenuwinzinking!
Weg met oververmoeide en over-geprikkelde kinderen!

We doen weer lekker normaal!
Mijn kinderen gaan weer slapen op tijden die ik bepaal.
Mijn kinderen kunnen weer luisteren als ik wat zeg.
En ze kunnen weer eten aan tafel als ik de tafel gedekt heb.

En zoals ik elk jaar weer uit kijk naar de "gezellige december maanden", 
zo kijk ik ook elk jaar weer uit naar 2 januari!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten