maandag 29 september 2014

Mijn planning

Ik ben zo iemand die alles opschrijft.
Maar dan bedoel ik ook echt alles alles!
Mijn agenda staat altijd bomvol.
Niet zozeer met afspraken, hoewel die er ook best wat tussen staan, maar met wat ik moet doen.
Dan kan zijn van stofzuigen tot planten water geven. Of van badkamer soppen tot bedden verschonen. Zelfs was opvouwen staat in mijn agenda!
Er zijn mensen die me voor gek verklaren om deze tic.
Maar laat het zo zijn, ik vind het prettig.
Ik schrijf het op, en daarmee is het uit mijn hoofd..
En het allerleukste eraan, vind ik, als ik het gedaan heb zet ik er een grote krul door!
Zo heerlijk voelt  dat!

Maar goed, het komt ook geregeld voor dat ik alles opschrijf, mijn hele week vol zit en ik feitelijk nergens aan toe kom.
Omdat ik te lui ben, of omdat de kinderen hier mij tegen houden om te doen wat ik wil doen. 
Of omdat er gewoon leuke dingen tussen door komen. Spontane koffiedates enzo.
Die zijn tenslotte het allerleukste!
Net als vroeger, wanneer je op stap ging. Stond de afspraak al maanden, dan vielen de avond en nacht vies tegen. Werd je op zaterdagavond gebeld of je mee ging, dan had je de beste tijd van je leven!

Maar goed, ik dwaal af...
Wanneer ik een aantal weken niet mijn lijstjes af kan werken, dan gaan ze terug in mijn hoofd zitten. En niet zo'n beetje ook!
Ik overdrijf niet als ik zeg dat alles vast gaat zitten. Zo vast als de files in het westen!
Dan komt er een moment dat ik moet.
Dan moet alles en iedereen wijken hiervoor.
24 uur blijkt ineens veel te weinig voor een dag, want ik moet zo veel.
Eigenlijk best zielig voor de kinderen, want ja, die kunnen er natuurlijk niets aan doen!
Maar als ik dan ook (bijna) klaar ben, dan voel ik me werkelijk als herboren!
Dan kan ik echt met een heerlijk gevoel op de bank neerploffen voor mijn dagelijkse soapie.
Of een paar verhaaltjes extra voorlezen als ik mijn eigen kinderen naar bed breng.
Of uitgebreid knutselen met de iets grotere kinderen die hier over de vloer komen.
Dan kan ik weer oprecht genieten van alles om mij heen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten