donderdag 2 oktober 2014

Sollicitatie

Voor de website van Tischa Neve, Groot en Klein, schreef ik dit proefartikel.
Als het ware een sollicitatie om gastblogger te worden en hopelijk zo iets meer bekendheid te krijgen en te groeien in wat ik het allerleukste vind. Namelijk schrijven.
(Nu maar hopen dat hij goed genoeg is!)



6 Jaar!

Hoera, hoera! Onze kleine/grote man is alweer 6 jaar!
Wat is de tijd snel gegaan, en wat zijn alle clichés waar!
Hoe ons leven veranderde op het moment dat dit kleine mannetje (of nou ja, klein… Toch mooi 9 pond bij de geboorte!) geboren werd. Iedereen zegt dat wel, en je neemt dat aan voor waar. Maar hoe dat werkelijk is, dat kan je alleen maar echt begrijpen als je dat hebt mee gemaakt!
Ineens staat je leven op zijn kop! De eerste weken na de geboorte keken we bijvoorbeeld naar de tv zonder dat we het werkelijk zagen. “He, is het nieuws al afgelopen? Was er nog wat bijzonders dan?”
Ook wisten we van te voren precies hoe het niet moest! Of daar veel van terecht is gekomen betwijfel ik…
We doen echt ons best en weten echt wel dat consequent zijn het belangrijkste is voor kinderen! Maar ja, soms heb je gewoon even geen zin in jammerende kinderen… Daar zijn we vast niet de enige in.

En nu zijn we 6 jaar en heel wat ervaring verder.
Ja, iemand met kinderen die ondertussen volwassen zijn zullen ons grappig vinden. Heel wat ervaring met een kind van 6 jaar…
We staan nog altijd in de startblokken, naar het schijnt.
Kleine kinderen, kleine zorgen. Grote kinderen, grote zorgen.
Tot zover klopt bovenstaande zin wel.
Iets simpels als een flesje is hier niet meer aan de orde, hoe onze kleine man het op school doet wel. En dat weegt toch net iets zwaarder dan hoeveel flesjes hij al op had.

Ik vind het in ieder geval soms best lastig hoe ik het “moet” doen.
Daar ben ik altijd open en eerlijk in.
Voor mij geen bubbel, ik probeer met een open blik naar buiten te treden.
Door open te zijn hoor ik dat andere moeders vaak met dezelfde dilemma’s zitten als wij. En dat geeft lucht.
Hierover schrijven maakt dat ik het zelf soms duidelijker ga zien. Ik hoop hier andere ouders ook mee te helpen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten