vrijdag 24 oktober 2014

Kerst

Mijn schoonfamilie is zo'n familie die je niet zo vaak ziet.
En nee, dat komt niet omdat we een slechte band hebben. 
Mijn schoonmoeder is ook niet zo irritant, zoals de meeste.
Wel komt dat omdat ze zo avontuurlijk zijn. Althans, vergeleken bij mij en mijn familie.
Waar wij allemaal braaf in Nederland wonen, hooguit een half uur rijden van elkaar, woont mijn schoonfamilie nu niet bepaald om de hoek...

Mijn schoonzusje woont al zo'n 20 jaar in Zwitserland. Midden in de bergen! Werkelijk prachtig!
Maar wel op een afstand die je niet even gaat rijden om een kopje koffie te drinken dus...
Mijn schoonouders wonen al jaren in een caravan. Niet zo'n Frans Bauer ding op een vaste plek. Nee, zo een voor achter de auto. Nouwja, bus dan... De meeste auto's zullen niet vooruit komen met deze caravan.
En met die caravan komen ze overal. Dan "wonen" ze weer een poosje in Denemarken, dan weer in België en dan weer bij ons in de buurt. Nu wonen ze al 2 zomers lang in Italië!
Daar beheren ze gewoon even een camping en hebben de tijd van hun leven!

Maar goed, wij drukke mensen, hebben niet vaak de tijd om eens een weekje weg te gaan.
Daar komt bij dat we de crisis zo ongeveer letterlijk samen op onze schouders dragen.
Dus financieel is het ook niet haalbaar om onze familie geregeld op te zoeken.

Nu worden we al een poosje gesmeekt om met de kerst naar Zwitserland te komen.
We hielden de boot wat af. Want ja, misschien is een vliegticket tegenwoordig niet zo duur meer, maar we moeten ook naar dat vliegveld toe. En we willen ook niet met lege handen aan komen. Enzovoort enzovoort... Genoeg excuses zoals altijd.

Op een avond begon de hele "ellende" weer van voren af aan. Foto's werden over en weer gestuurd van prijzen voor vliegtickets.
Gesmeekt werden we door iedereen. 
Uiteindelijk zijn we zover overstag gegaan dat we met eigen vervoer willen. Of in elk geval even rustig nadenken over hoe en wat.

En daar zat ik de volgende morgen! Het hele internet af te speuren naar skipakken voor de kinderen...

Want hé, wij zijn ook niet van steen!
En wie wil er nu niet in de bergen, in de sneeuw, in een prachtig land als Zwitserland, kerst vieren?! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten