donderdag 25 september 2014

Luier-ellende

Als, en ik zeg als, we ooit van de luiers af zijn, dan zal ik een gat in de lucht springen!
Maar voorlopig denk ik niet dat we er vanaf zijn...
Er loopt hier sowieso 1 draakje rond, die weigert iets op de pot te doen!
Sterker nog, hij wordt zelfs boos als ik hem op de wc of pot wil zetten!
Om vervolgens snuivend bij mij weg te lopen en in zijn broek te poepen...
Die kan ik dan weer in m'n zak steken...
Niet letterlijk natuurlijk!

En dan hebben we nog de grote/kleine man. Die was als 2-jarige overdag zindelijk. Keurig volgens het boekje. Voor een jongetje zelfs aan de vroege kant.
(He, hallo Bubbel!)
Maar de nachten daarentegen, dat is een heel ander verhaal...
(Dag Bubbel!)
Er was een moment, ongeveer een jaar geleden, dat ik het gevoel had dat alle kinderen om ons heen 's nachts zindelijk waren. Dat we echt een probleem gevalletje waren.
Ik kreeg veel adviezen. Van belonings-systemen tot gewoon doen.

Aangezien wij van het gewoon-doen-type zijn, deden we dat.
Binnen 5 nachten zou het klaar zijn, aldus de advies gevende mensen om ons heen.
Na de eerste nacht heb ik nog fluitend het bed verschoond. Ik geloof dat ik na de derde nacht wat begon te mompelen. Na de vierde nacht werd dat mopperen.
Na een week was ik er zat van! Spuugzat!
Het leek van kwaad tot erger te worden en ik zag absoluut geen vooruitgang!

Na een gesprek met de juf en de wijkverpleegkundige van het consultatiebureau, bleken we dan ook absoluut geen probleem gevalletje! Halleluja!!
Dus, hup, die luier weer aan voor de nacht en allemaal weer in de relaxed stand!
Helaas, daar dacht zoonlief anders over... Heel anders wel te verstaan!
Dat kinderen je letterlijk nemen, dat weet natuurlijk iedereen, maar dat zoonlief dit zo letterlijk zou nemen, dat konden we echt niet bedenken hoor...

Zoonlief had ergens opgevangen dat zijn luier droog moest blijven. En dat was zijn luier elke morgen.
Maar zijn bed daarentegen niet!!
Weken lang kon ik nog dagelijks zijn bed verschonen!
Ik kon mezelf dagelijks wel voor mijn kop slaan! 
Na ongeveer 3 maanden kwam eindelijk de rust een beetje terug... De luiers bleven aan.
(Zou zijn nieuwe grote bed hier aan bij hebben gedragen?)

En nu heeft hij al een ruime week iedere ochtend een droge luier... Het zal toch niet?! In de week dat hij 6 jaar is geworden?!
Ik durf er bijna niet meer op te hopen, maar toch doe ik het. 
Ik probeer het nog een keer bij zoonlief, slapen zonder luier...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten