maandag 2 februari 2015

Kinderkledingbeurs

2 Keer per jaar wordt er hier in het dorp een kinderkledingbeurs georganiseerd.
In het begin van mijn moeder-carrière vond ik het niet nodig hier heen te gaan.
Ik vond het vooral irritant, dat onze straat 6 keer per jaar bom vol auto's stond...
Maar toen ik een gastkindje kreeg waarvan de moeder in de organisatie zat, begon ik toch wel nieuwsgierig te worden.

Wat een wereld is dat zeg! 
Zoiets als je in films ziet, als er uitverkoop is.
Maar dan in een grote gymzaal.
Mensen verdringen elkaar, iedereen hoopt er het mooiste te vinden voor een klein prijsje.
Tussen al die, toch wel, smoezelige spullen.

En laten we eerlijk wezen, ik heb er ondertussen ook mooie kleding vandaan gehaald voor beide jongens.
Vooral bovenkleding.
Broeken voor jongens vanaf maat 86 kun je nagenoeg niet vinden.
Voor meisjes daarentegen genoeg.
Het is eigenlijk net als in een gewone kledingwinkel voor kinderen.
Gelukkig maakt het mijn kinderen niet zo heel veel uit wat ze aan moeten van mij. Nog niet althans. 
Waarschijnlijk is dat ook het probleem. Het begint al van jongs af aan. Vrouwen weten wat ze aan willen. Mannen maakt het weinig uit. Zolang het maar goed voelt.

Maar dat geluid daar!!
Ik heb zeker nog een dag suizende oren als ik daar ben geweest!
Over mijn hoofd niet gesproken...
Al die kwebbelende vrouwen, schreeuwende kinderen en dat dan in een gymzaal...
1 Les heb ik al geleerd: Ga nooit heen wanneer je al een wat zeurend gevoel in je hoofd hebt...

Maar belangrijkste blijft natuurlijk wel dat je er leuke kleding voor leuke prijzen kunt krijgen!
Het is niet voor niets een drukte van belang daar.
En dat 3 keer in een week, 2 keer per jaar.
Misschien moet ik er zelf ook maar eens gaan staan...
Ik ga een poging doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten