donderdag 26 februari 2015

Huishoudbeurs 2015

Het was in 2013 voor het eerst dat ik er kwam, de huishoudbeurs.
Ik heb me toen ook voorgenomen dat het ook de laatste keer zou zijn!

Maar he, ik ging dit jaar weer!
En ik had er nog zin in ook!
Misschien was het in ons voordeel dat de 9-maanden beurs nog niet geopend was.
Want voor mijn gevoel was het een stuk rustiger.

Misschien was het omdat ik nu voorbereid was op het ergste!
Of misschien was het gewoon omdat ik zelf een stuk rustiger was.
Of misschien kwam het omdat we al vrij snel in het gedeelte met de drankproeverij waren beland...

In elk geval kon ik die enorme drukte daar een heel stuk beter aan dan de vorige keer!
Ja, ik struikelde nog vrij standaard over iedere trolley.
En ja, ik struikelde ook nog over iedere kabel die er op de vloer lag.
Maar al die geluiden kon ik deze keer een stuk beter handelen dan de vorige keer.
En dat zijn nogal wat geluiden!
Stel je voor, een grote hal met duizenden kakelende vrouwen... 

Wat me wel opviel deze keer waren de verkopers.
Ik vond veel verkopers niet vriendelijk!
Misschien soms wel onbeschoft zelfs!
Opdringerig sowieso.
Ik snap best dat ze daar zijn om te verkopen. Maar ja, als nuchtere Groningse denk ik dan, kom met iets origineels. En niet met iets wat op elke hoek daar al verkocht wordt. Om vervolgens de niets vermoedende vrouwen met veel agressie over te willen halen.
En als je dan geen belang hebt bij de wimperverlengende mascara, dat je dan niet nog een schop na krijgt!
Sowieso zou ik mijn vraagtekens zetten bij wimperverlengende mascara, nadat ik het volgende gesprek opving:

Verkoopster: Mevrouw, zal ik de mascara bij u eens uit proberen? Het staat u zeker weten prachtig!
Mevrouw: Ik heb deze mascara al op!
Verkoopster: U hebt de wimperverlengende mascara al op??!!

Zegt wel genoeg lijkt mij.
Uiteraard kon ik een gniffel niet onderdrukken!

Zelfs Mari v/d Ven kon mij niet met een (enge) knipoog overhalen om dat bijzondere goedje voor in het haar te kopen...
Ik haakte af bij een laagje om je haar...

Maar zelfs dat vond ik grappig!
Wees eerlijk, een knipoog van iemand vol botox is toch ook grappig?!

Wie weet ga ik volgend jaar wel weer.
Dan zal ik in ieder geval zorgen dat ik zelf een trolley heb. Misschien is het ook wel grappig om te zien hoe anderen zich zeer doen aan jouw trolley!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten