woensdag 13 mei 2015

Hoe het in mijn hoofd veranderde...

Ik schreef er al eerder over, hoeveel impact het krijgen van een eerste kindje heeft.
Maar daarbij merkte ik nog een verandering op.

Buiten het feit dat je al je goede voornemens wel kunt vergeten, merkte ik ook hoe mijn smaak veranderde.
Ik ging, na de geboorte van Thomas, met manlief shoppen. Ik had echt nieuwe kleding nodig! Want alles wat ik had was te groot!
Ja, je leest het goed, te groot!
Mede door de zwangerschapsdiabetes was ik na die tijd juist lichter dan voordat ik zwanger werd...

Maar mijn smaak was totaal anders!
Ineens stond ik met de meer zakelijke kleding in handen...
Dat hele jonge meisjes-achtige was weg...
Schijnbaar met de geboorte van Thomas, ging mijn meisje ook weg...

In plaats van gekleurde kleding had ik nu veel meer donkere kleding aan.
Meer sjiek, en netjes. Maar toch praktisch. Omdat op hoge hakken achter een kinderwagen wandelen nu eenmaal niet handig is, maar de wat lagere hak kon gelukkig wel.
Ik droeg ineens een blouse met een net jasje erover.

Veel van mijn vriendinnen die ook moeder werden, merkten hetzelfde.
Zo bijzonder om in zulke kleine dingen te merken hoe je leven veranderd...

Als ik er nu over nadenk, weet ik eigenlijk niet eens meer wat ik droeg voordat ik zwanger werd van Thomas.

Ik vind het vandaag de dag nog steeds belangrijk om er leuk uit te zien!
Natuurlijk draag ik wel eens een slobber broek of een verwassen shirt.
Maar net zo lief draag ik een fijne spijkerbroek met een leuke blouse en een sjaaltje of een leuke ketting.
Naast moeder zijn ben ik ook nog vrouw van en gewoon Roelfien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten