woensdag 7 mei 2014

Dag 3.

Nog steeds ben ik enthousiast en positief over mijn goede voornemens!
Het enige wat me wat tegen valt is dat ik geen spierpijn heb in mijn buik.
Zouden 100 sip-ups niet genoeg zijn? Doe ik ze niet goed genoeg? Vandaag maar even uitpluizen.

Mijn ontbijt bestaat vandaag uit een broodje met ham en kaas, ei en een beetje tuinkers erop.
Het smaakt me heerlijk! Zo hou ik mijn "nieuwe leven" met gemak vol!
Want dat is mijn achterliggende gedachte hier bij dit alles. Ik wil niet diëten! Ik wil geen chagrijnige moeder zijn die hunkert naar chocola of anderszins suiker. Het lijkt me namelijk dat ik daar ook geen goed voorbeeld mee geef aan mijn kinderen.
Dus ik pas mijn hele levensstijl aan op een manier die voor mij goed voelt.
En een keertje snoepen mag wat mij betreft best. Zolang het bij een keertje blijft.

Vandaag mag ik weer eens aan het werk, na vijf vrije dagen.
Dus om 9.30u zitten we met z'n vijven aan tafel. Deze keer met aardbeien en druiven.
Daarna is het tijd om wat in te slaan.
Met vijf kinderen op de fiets naar het centrum is op zich al een sport en ik doe zulke dingen echt te weinig. Dus nu ik bezig ben met mijn leven in de steigers zetten, doe ik het ook goed.
Chiazaad  voor zoonlief en mij, kokos-bloesem-suiker om uit te proberen en honing van de bio-boer. Zo moet ik een heel eind komen met de rest.
Nu ben ik ook officieel arm! Dat is wel een nadeel van gezond leven. Jammer dat Nederland hier nog niets aan doet...
De kokos-suiker cez en zus meteen enthousiast over, aangezien ze deze nog niet kenden.
Leuk zeg, 2 dagen geleden begonnen en nu zelf al een tip voor iemand anders gehad!

Aangezien de heren al brood hebben gehad, nog voordat ik zover ben, zit ik om 13u alleen te eten. Een broodje huttenkase en komkommer en een glas optimel puur. Die is echt heerlijk!
Ik merk vandaag wel dat mijn lichaam reageert. Vanmorgen steeds zweetaanvallen (zo gênant!) en vanmiddag juist heel koud. Zo nu en dan vond ik het echt moeilijk om niet even een koekje te pakken en stiekem op te eten. Maar dat ik het niet gedaan heb maakt me wel trots!

Het avondeten, opgebakken aardappels,doperwten, wortels, mais en een slavink, viel me deze keer wel goed.
En nadat ik mijn schattebouten lekker schoon en fris in bed had liggen was het even tijd voor mij zelf!
Even mijn "Geert Wilders" coupe bijwerken. Nu ben ik weer mooi mijzelf! ;)
Ook mijn nagels zien er weer mooi roze uit.
Die ontspanning beviel me wel goed!

En hoewel ik geneigd ben om manlief alles te vertellen, doe ik het nog steeds niet!
Lijkt me zoveel leuker wanneer het hem opvalt!

Liefs, 
Roelfien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten