donderdag 23 april 2015

Update

Een jaar geleden begon ik, behoorlijk fanatiek, met gezond afvallen.
Naar aanleiding van een foto die manlief van mij maakte.
Ik zag eruit als een hoogzwangere dikke vrouw.
Hoe erg kan het zijn?! Dat wil toch niemand?
Ik althans niet!

Hier schreef ik dan ook over op 7 mei. 
Dat was voor mij het begin van een grote verandering.
Tot dan leefde ik op suiker.
Ik ontbeet niet, sloeg de lunch ook vaak over en at in de avond maar een klein beetje.
En tussendoor veel suiker en vet. En calorieën natuurlijk.

Een dieet wilde ik niet. Ik heb 2 kinderen die ik wilde leren om gezond ook lekker te kunnen eten.
En dus ging ik op het wereldwijdeweb op zoek naar lekkere recepten zonder suiker.
Op Instagram en Facebook vind je genoeg tegenwoordig met al die "foodies"..

Sindsdien ben ik aanzienlijk minder zwanger.
Hoeveel ik exact ben afgevallen kan ik niemand vertellen.
Want ik had bedacht dat ik zonder weegschaal wilde leven.
Het hele afvallen mocht voor mij geen dingetje worden.
Heel veel is het ook niet, laten we zeggen 2 kledingmaten.
Maar ook dat was mijn opzet. Geen haast, gewoon gezond en lekker leven. 
En heb ik zin in chocola, dan mag ik ook gewoon een stukje chocola eten.

Rond de kerstdagen bleek ik nog mooi 2 kilo te zijn afgevallen!
Hoe fijn is dat!

Met dank aan de wandelingen in de bergen. Want gegeten had ik genoeg!
Daarna werd het stil. Eind januari begon ik mijn weegschaal te haten!
Dit was niet wat ik voor ogen had! Nu begon dat afvallen toch een dingetje te worden!
Ik werd gefrustreerd en kreeg weer zin in ongezond.
Ik gaf er soms aan toe. Liet alles even voor wat het was.
En eindelijk, halverwege maart, bleek er weer een dalende lijn op mijn weegschaal zichtbaar!!
Dus hup, weer actief bezig!

Naast dat ik nu mijn suiker minimaliseer, probeer ik nu ook vaker te gaan wandelen.
Ik doe mijn best om elke dag te "planken". Dat is nog best zwaar, maar ik ben trots op mezelf als ik 2 keer 1 minuut dit kan volhouden in de juiste houding.
Nog veel fijner vind ik het dat ik er mooie gespierde schouders van krijg, en mijn bovenarmen zien er ook zeker gespierder uit!
Rond mijn buik zal ik eerst het vet nog veel meer moeten "verbranden", voordat daar iets zichtbaar word. Maar ook daar zie ik zeker verschillen!

En toen ik laatst op de televisie in beeld kwam, zag ik eens mezelf, in plaats van mijn buik!
En dat lijkt mij de grootste vooruitgang voor dit moment! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten