woensdag 26 november 2014

Verkeersregels

Mijn zoon van 6 fietst natuurlijk zelf.
Niet alleen natuurlijk. Daarvoor vind ik hem te klein en te speels.

Als we naar school fietsen, moeten we 4 kruispunten over, waarvan 2 drukke.
En dat gaat op zich best goed.
Misschien wel mede door die "aardige" mensen die mij en de kinderen voorrang willen verlenen terwijl ze van rechts komen...

Op zich een aardig gebaar, maar ik stoor me er vreselijk aan!
Ik kan er echt boos om worden zelfs!
Want het is een heel gedoe om mijn kind van 6 jaar, links en rechts aan het verstand te krijgen! 
En als mijn oudste zoon straks alleen op de fiets naar school mag, dan neemt hij misschien wel die voorrang die hij bij mij bijna dagelijks krijgt...
En als er dan iemand rijd die niet zo vriendelijk is die ochtend of middag...
Ik denk er liever niet over na...

Ik hoor het ook zo vaak om me heen: Die jeugd van tegenwoordig... Er wordt ze niet eens meer geleerd hoe ze zich in het verkeer moeten gedragen!
Maar dan denk ik nu wel bij mezelf dat die mopperkont dat misschien wel aan zichzelf heeft te danken...
En anders wel aan een van zijn mede weggebruikers...

Laten we ons gewoon allemaal aan de verkeersregels houden!
Ze zijn er niet voor niets!
Zo kan ik mijn kinderen, en gastkinderen, echt leren hoe het werkt in het verkeer.
En zo worden ze niet in de war gebracht door een, voor u, vriendelijk gebaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten