maandag 17 maart 2014

Jongens

Het zou zo leuk moeten zijn, kinderen...
En ach, laten we eerlijk wezen, dat is het ook!
Maar soms... Heel soms.... Grrr!!!
Onze 5 jaar jonge zoon is eigenwijs... Behoorlijk eigenwijs zelfs! (en nee, dat heeft hij niet van een vreemde)
Wij dachten een aantal weken geleden dat hij, net als veel kinderen van zijn leeftijd, ook wel 's nachts zonder luier kon. Om mij heen hoorde ik veel verhalen. Wisselend van: het gaat vanzelf, tot een week volhouden, dan is het klaar!
Dus op een mooie zonnige dag, dacht mijn hoofd: Lets do this!
Na de eerste nacht heb ik nog zingend het bed verschoond. Na de tweede nacht heb ik pratend het bed verschoond. Na de derde nacht begon ik al ietwat te mopperen. Na de vierde nacht mopperde ik al iets harder. Er moest toch nu wel eens wat verandering zichtbaar zijn vond ik. Na 7 nachten was het klaar. Ik was er helemaal klaar mee! Er kwam geen einde aan en het probleem leek zich alleen maar te verergeren. In ieder geval puilde mijn wasmand uit met al die was.
En mijn zonnige humeur was, ondanks het mooie zonnige weer, ver heel ver te zoeken!
Zelfs nog overleg gehad met een verpleegkundige en de juf.
(en wat blijkt! 7 of 8 jaar is heel normaal voor kinderen om pas dan zindelijk te worden in de nacht! Wat haalde ik me in mijn hoofd!!)
Dus, de luier maar weer aan. En hoofd op standje negeren. Negeren. Negeren.
En warempel, de volgende morgen was het bed droog. De pyjama ook. En zelfs de luier was droog!!
Mag ik in een knoop vallen!
En wederom, een dag later hetzelfde!
Zoonlief werd enthousiast. En moeders ook net als vader.
Daar zal het hem wel weer zitten. Nu zit ik weer iedere ochtend met een kletsnat bed...
"Maar mama, kijk! Mijn luier is droog!!"
Hij trekt dus, nadat ik hem in bed heb gestopt, zijn luier weer uit. Want hij kan het best vind hij zelf. Zijn luier onder het bed verstopt. Zodat ik het niet kan zien wanneer ik, voordat ik zelf naar bed ga, even bij hem ga kijken.
En mijn fantasie, die weet het even niet meer...
Dat er nog zo'n bengel achteraan zal komen, daar denken we nog maar even niet over na!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten