woensdag 19 maart 2014

Draak

Bijna 2 jaar wordt hij alweer, die kleine van ons!
We horen erg vaak dat onze jongens zo vreselijk veel op elkaar lijken. Ik denk zelfs dat ik dit dagelijks minimaal 3 keer te horen krijg.
Maar echt, ze hebben misschien hetzelfde blonde koppie, maar daar houd het helemaal mee op!
Waar de oudste over het algemeen erg braaf is, en vooral erg voorzichtig, is de jongste een draak!
Hij klimt en klautert overal op. Hij deinst werkelijk nergens voor terug! En, dat is misschien nog wel het ergste, hij is de baas over alle kinderen! En dan bedoel ik ook echt alle kinderen! Zelfs de meest verwende kinderen die het begrip delen weigeren te begrijpen heeft onze draak onder zijn kleine duimpje... Hoe? Met zijn stem... Hij gilt dan zo ontzettend hard dat iedereen terug deinst. Iedereen stopt met wat hij of zij aan het doen was. Want het alarm gaat af! En elk kind geeft, hevig geschrokken, zijn of haar speelgoed heel snel aan die kleine draak van ons. Zodat de oren maar snel weer rust krijgen...
Ik had een paar weken geleden bedacht dat onze draak maar eens moest leren om ook alleen onder de douche te moeten kunnen. Dit wilde hij niet. Waarschijnlijk omdat hij niet beter wist dan dat hij samen met zijn grote broer onder de douche ging en soms zelfs met vader erbij.
We moeten het nu doen, zo redeneerde ik, want hoe langer we wachten, hoe groter het probleem.
Zo gezegd zo gedaan.
Ik denk dat een gemiddelde discotheek minder slecht is voor de oren dan mijn bedachte doel... Maar ze zeggen vast niet voor niets dat de aanhouder wint. Dus ik heb vol gehouden. Een week om precies te zijn. En toen was het klaar! Mijn doel was bereikt! Hij ging alleen onder de douche, met wat speelgoed, dat wel. Zonder te gillen of te huilen. Ik mocht zelfs zijn haren wassen of even weglopen om een handdoek te pakken. Ik ben een gelukkige moeder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten