woensdag 28 oktober 2015

Boek Review!

Ondertussen zou ik al bijna kunnen zeggen dat ze mijn vriendin is, Tischa Neve. De schrijver van dit boek.
Ze plaatste al eens een blog van mij op haar website en gaf me wel eens handige tips aangaande mijn kinderen.
Ik volg haar dan ook overal waar dat maar kan.

Zo ook afgelopen zomer.
Tischa vroeg al haar volgers om hun idee en mening. Dit wilde ze gebruiken in haar boek.
Ik zag hier de humor zeker van in. Iedereen reageerde gretig, ik zelf ook!
Maar dan moest ik straks wel dat boek kopen, om te zien of ik er ook in zou staan!
Dat was een slimme actie van Tischa!


"Inspiratieboek voor leuker en makkelijker opvoeden. Opvoeden vanuit contact en verbinding"

Ik heb dat boek dus inderdaad gekocht.
En Guess What! 
Op bladzijde 15 sta ik!
En hoe toevallig, precies met dat waar ik in het ouderschap het meeste tegen aan loop.
Het spiegelen. De onzekerheid van mij, die Thomas feilloos van me overneemt...
"Mijn eigen onzekerheid wat betreft vriendschappen. Zoonlief doet te veel moeite om aardig gevonden te worden. Met dank aan zijn onzekere mama."

De titel maakt al dat je het boek wilt kopen!
Want wie wil dat nu niet, leuker en makkelijker opvoeden!
En als ik kijk naar mijn gezin, dan herken ik heel veel in het boek.
Bijna eng was het, toen ik na een avond met leuke maar zware gesprekken over mezelf en mijn kinderen, in bed lag en begon te lezen.
Het gesprek ging erover dat Thomas gewoon een kopie van mij is. En hoe ik hier nog beter mee om zou kunnen gaan. Ik begon te lezen in het boek. Het ging erover hoe kinderen spiegelen en hoe frustrerend dat soms kan zijn.
Alles wat ik had besproken, las ik meteen terug.

Ik vond het hele boek een groot feest van herkenning! Het was fijn om te lezen dat het overal wel eens moeilijk gaat. Zelfs bij een opvoedkundige.
Bij elk hoofdstuk had ik de neiging om iets op de Facebook pagina van Tischa te schrijven: Oh wat fijn dat er soms in jouw hoofd ook een soort bom barst en alle kleine rommeltjes je te veel zijn!!
Het was alsof ik mijn eigen eerdere blog terug las!
(zie onderaan deze pagina een link naar deze blog)


Ik zal het boek aan iedereen die het horen wil dan ook aanraden!
Het is fijn dat je het nog eens open kunt slaan, en even dat ene stukje kan terug lezen waar je op dat moment behoefte aan hebt.
En juist dat maakt dat Tischa nu voelt als mijn 'nieuwe beste vriendin'... ;)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten